پاسخ به نظرات شما در مورد آزمون مرحله دوم

نوشته شده توسط , اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۳ ۴:۱۶ ب.ظ

ابتدا از همه دوستانی که نظرات خودشان را اعلام کردند سپاسگزار هستیم. امیدواریم این فضای تبادل نظر همیشه برقرار باشد تا بتوانیم از نظرات یکدیگر بهره لازم را ببریم. این که با  صعه صدر و متانت جواب یکدیگر را می‌دهید جای تقدیر و تشکر دارد.

به اطلاع می رسانیم٬ که همه‌ی کامنت‌های شما مطالعه شد و اعتراض‌های شما مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که نمی‌توان به تک تک کامنت‌ها پاسخ داد سعی می شود در زبر جواب کلی که در برگیرنده جواب همه‌ی کامنت‌ها باشد ارائه شود.

  • سوالاتی از این دست «چرا اولی‌ها نمی‌توانند در مرحله‌ی سوم شرکت کنند؟»٬ «چرا آزمون مرحله‌ی  دوم تستی و تشریحی است؟»٬ «چرا همه‌ی سوالات الگوریتمی و برنامه‌نویسی نیست؟» و خیلی از چراهای دیگر مدت‌ها در کمیته ملی بحث شده و بارها قوانین عوض شده تا به وضع فعلی رسیده‌ایم. به هر حال پشت همه این قوانین هم دلیل منطقی وجود داشته و هم تجربه گذشته. ادعایی وجود ندارد که این قوانین بی‌نقص هستند اما کمیته ملی در مجموع به این نتیجه رسیده که این قوانین نفع جمعی را به همراه خواهد داشت. کمیته ملی نفع جمعی را می‌بنید نه نفع شخصی؛ بر فرض مثال کمیته ملی به خاطر کسی که در آزمون تستی ضعیف است درصد تستی را کم نمی‌کند.  این قوانین ابدی نیستند  و  در آینده اگر براساس تجربه و منطق به این نتیجه برسیم که باید قوانین عوض شوند٬ فطعا این کار را خواهیم کرد.
  • در المپیاد کامپیوتر٬ ما  در درجه اول به دنبال کسانی هستیم که توانایی بالایی در حل مسئله دارند؛ چه مسائل ترکیبیاتی و چه مسائل الگوریتمی. البته مسائل ترکیبیاتی در ذات خود الگوریتمی هستند و می‌توان به کمک این مسائل توانایی افراد برای حل مسائل الگوریتمی را سنجید. در مرحله‌ی سوم تا حدودی توانایی برنامه‌نویسی شما سنجیده می‌شود که ۴۰ درصد در انتخاب افراد دوره‌ی تابستان تاثیر دارد که درصد کمی نیست.  در ضمن توجه کنید که سوال‌‌ آزمون‌ها توسط مدال‌آوران داخلی و جهانی طراحی می‌شود که همگی دارای تجربه‌ی گرانبهایی هستند و شناخت کافی نسبت به مسائل المپیاد کامپیوتر دارند و به خوبی می‌دانند چه مسئله‌ای برای المپیاد کامپیوتر مفید است و چه مسئله‌ای مفید نیست.
  • در مورد تعداد پاسخنامه‌های تشریحی که تصحیح می‌شوند همیشه گفته شده حدودا ۵۰۰ نفر اول و هیچگاه گفته نشده دقیقا ۵۰۰ نفر اول. بعد از مشخص شدن نمرات تستی و تحلیل نمرات این عدد دقیقا مشخص می‌شود. جالب است که نگاهی به آمار سال قبل داشته باشیم. در بین ۱۰۰ نفر اول آزمون مرحله دوم (مجموع تشریحی و تستی) ٬ بر اساس فقط آزمون تستی ۶۷ نفر بین ۱ تا ۱۰۰ ٬  ۲۱ نفر بین ۱۰۱ تا ۲۰۰ ٬ ۸ نفر بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ ٬ ۲ نفر بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ و  ۲ نفر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ بوده‌اند. سال قبل حدودا ۵۶۰ پاسخنامه تشریحی تصحیح شد و اطمینان حاصل شد که کسانی که رتبه‌شان در تستی بیشتر از ۵۶۰ شده‌اند امکان قبولی در مرحله دوم را ندارند. بنابراین تصحیح پاسخنامه تشریحی آن‌ها سودی نداشت. در هر سال کم و بیش آمار به همین شکل است و این عدد حدود ۵۰۰ براساس امارهای گذشته حاصل شده است. قطعا اگر امسال احساس کنیم مثلا کسی که در رتبه بندی تستی نفر ۶۰۰ ام هم امکان قبولی دارد پاسخنامه تشریحی‌اش تصحیح خواهد شد. آمارها نشان می‌دهد که نمرات تستی و تشریحی نسبت مستقیم دارد و تجربه به ما نشان داده که کسی که رتبه بالای ۵۰۰ در تستی کسب کند احتمال قبولیش در حد صفر است با این حال ما تا نزدیک ۶۰۰ یا حتی بالاتر را هم تصحیح می‌کنیم که اطمینان کامل حاصل شود.
  • صحت آزمون و کلید آزمون تستی مورد  تایید می‌باشد. هیچکدام از اعتراض‌های صورت گرفته وارد نیست. بزودی جواب سوالات بر روی سایت قرار خواهد گرفت.
  • پیش‌بینی از کف نداریم اما سعی می کنیم به محض آماده شدن نمرات تستی آماری از نمرات خدمت شما ارائه کنیم. فعلا باشگاه در حال جمع آوری پاسخنامه‌ها از شهرستان‌ها و بررسی صحت آن‌هاست. بعد از این کار، همه‌ی پاسخنامه‌ها (تستی و تشریحی) اسکن می‌شوند  و پاسخنامه‌های تستی ماشینی تصحیح و دستی چک می‌شوند.  این کارها برای همه المپیادها بطور همزمان انجام می‌شود. امیدواریم هفته آینده نمرات تستی آماده شود.

۶۹ دیدگاه در “پاسخ به نظرات شما در مورد آزمون مرحله دوم”

  1. Eight گفت:

    آقای مدیر
    مگه ۵۰۰ تا برگه صحیح کردن چه قد طول می کشه!؟
    روزی تو ۶ ساعت هر مصحح ۶ نا هم صحیح کنه ، ۱۰ تا مصحح هم باشه میشه کمتر از ۱۰ روز !!! (اگر روز رو ۶ ساعت حساب کنیم و هر برگرو یک ساعت و …)
    المپیاد کامپیوتر مرحله سه هم داره ! لطفا هر چه زود تر نتایچ رو بفرمایید ! حداقل یه آماری از تصحیح شده ها اعلام کنید ! دیگه دست کم یه موعدی نزدیکی رو اعلام کنید ! بابا ما گامپیوتری ها باید یه فرقی داشته باشیم با المیاد هایی که وبگاه ندارن یا تازه راه افتاده ! 🙂

  2. مدیر گفت:

    در قسمت آرشیو موجود است.

  3. fatemezahra گفت:

    من نمرم دقیقن بیست شده.اقا ما بیست گرفتیم . باید به ما بیشتر از بقیه اهمیت بدین

  4. حسین گفت:

    اقای(………)
    جوابای تشریحی کو؟؟؟؟؟؟؟؟کجاست دقیقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    جان من یکی جواب بده!!!!!!!!

  5. ........... گفت:

    خب بالاخره جوابای تشریحی مرحله دو هم اومد……

  6. حسین گفت:

    آقای مدیر شما نشستی کامنتا رو خوندی دیگه …
    من که می دونم زبان فارسیو تک ماده کردی .در سوال ۱۴ “باید” تجید نظر بشه
    می خواید بدیدش به یه معلم زبان فارسی یا ادبیات و بهتون بفهمونه که “کژتابی” داره یا نه

  7. محمد حسن رضائی گفت:

    سلام .
    خب آقای مدیر درست میگن ضایع شدن حق تو همون تستی اتفاق میافته :((

  8. ! گفت:

    ۱ هفته تموم شد.
    اما نتایج …

  9. سوال بسیار مهم گفت:

    اگه من برای یه سوال ۲تا راه حل نوشته باشم که دومیش غلط باشه راه حل اولمم صحیح نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا توجه کنید!!!

  10. parsa327 گفت:

    salam.
    agha pas natije haye testi ra nemizarid?
    age mishe lotfan kheili daghigh begid va baze hatoon ra kochik konid 🙂
    mamnoon.

  11. kahu گفت:

    خواهشا کاهو رو راه بندازین
    از بقیه دوستان هم تقاضا میکنم که پافشاری کنند تا این کاهو راه بیفته

  12. @sayeban گفت:

    والا ما و چندی دیگر از دوستان هم همین رو خدمت جناب مدیر عرض کردیم و در این راستا کامنت های زیادی فرستادیم… ولی گویا جناب مدیر چشم خود را به روی کامنت های ما بسته و فقط کامنت هایی را می خوانند که در مسیر خط فکری خودشان است!
    و معتقدند که ضایع شدن حق تنها در مورد کسانی روی خواهد داد که امتحان روز تستی خود را خراب کرده اند…

  13. محمد گفت:

    سلام مدیر میدونم المپیاد کامپیوتریا به خدا و… احتمال زیاد اعتقاد ندارن اما بعضی از ما شهرستانیا بخاطر تبعیض و شرایط نابرابر و… شما رو که مسوول انتخاب لایق ترین افراد هستید رو حلال نمیکنیم..

  14. میلاد گفت:

    هرکی هر چیو خوب زده میگه این نبوغ میخواد نه اون که من بد زدم!

  15. ..... گفت:

    با سلام خدمت مدیر
    آقای مدیر خیلی خوشحال میشم بدونم منظورتون از نغع جمعی جامعه و موفقیت چیه.
    شما میفرمایید شرکت نکردن سال اولی ها در المپیاد نفع جمعی داره در صورتی که برای دانش آموزانی که در شهرستانن این کار باعث میشه یک سال زودتر با المپیاد آشنا بشن :دی

  16. بررسی کنید گفت:

    پس این سوال ۱۴ چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  17. sayeban گفت:

    جناب المپیادی: اقای مدیر فرموده بودند تعداد قبولیها را در مرحله تستی اضافه می کنیم نه اینکه کف را بالا می بریم. من معتقدم باید همان ۵۰۰ نفر بر اساس نمره تستیشان ابتدا قبول شوند نه بیشتر. وبعد در مجموع دو امتحان تستی وتشریحی هر کسی که نمره بیشتری اورد پذیرفته شود.این عین قانون وضابطه است. جون اگر غیر از این باشد حق قانونی عده ای پایمال میشود

  18. المپیادی گفت:

    @sayeban:
    سلام
    ممکنه بفرمایید جناب مدیر «دقیقا» کجا اعلام کردند که نمره ی کف قبولی بالا میرود؟ (البته خیلی خوش حال میشم اگه کف بالا رفته باشه :دی)

  19. :) گفت:

    اقای مدیر خواهشا kahu مثه رایاجام نشه .
    ما kahu میخوایم .

Panorama Theme by Themocracy