نظرات شما در مورد آزمون مرحلهی دوم
لطفا نظرات خود را در مورد آزمون مرحلهی دوم در قسمت دیدگاه وارد کنید.
در ضمن سوالات تستی و تشریحی به همراه کلید سوالات روز اول در قسمت بایگانی سوالات قرار داده شده است.
اعتراض های شما بررسی خواهد شد و هفته اینده اعلام نظر خواهد شد.
کف مشخص نیست و کاملا وابسته به نمرات شماست. سعی ما بر این است پاسخنامه بیش از ۵۰۰ نفر اول را تصحیح کنیم که حق کسی ضایع نشود.
به دنبال کف و نمرات نباشید. نتایج نیمه دوم خردادماه اعلام خواهد شد.
کسانی که امیدی به قبولی دارند بهتر است که کار آمادهسازی برای مرحله سوم را شروع کنند که ۴۰ درصد در انتخاب نهایی تاثیر دارد.
سلام…
چرا هیچ وقت نبوده که بتونید روی تصمیم هاتون به اندازه ی اپسیلون ثابت قدم باشین؟!
یعنی چی که بیش از ۵۰۰ نفر؟! بیاید همه رو تصحیح کنید دیگه خیال ما رو هم راحت کنین… از سال بعد هم دیگه هر دو روز رو تشریحی بگیرین. بچه ها رو هم اینقدر خون به جیگر نکنید با این کاراتون!
چرا حالا که آزمون تستی رو همه خراب کردن به این نتیجه رسیدید؟!
اگه آزمون تستی آسون بود، آیا باز هم کمیته این تصمیم رو می گرفت؟
چرا حالا که ملاکی برای انتخاب افراد پیدا شده به راحتی نادیده میگیرینش؟!
آیا فقط حق افراد توی آزمون تشریحی تعریف شده که می گید حق از کسی ضایع نشه؟ حق کسایی که تستی رو خوب دادن چی میشه پس؟!
اون همه استرسی که برای جزو ۵۰۰ نفر اول شدن کشیدیم چی میشه!؟
تازه با آزمون تشریحی ای که همه بدیهتا خیلی راحت ازش نصف نمره میارن چون اصلا نُرم المپیاد نبود(به حد کافی سخت نبود!) و باعث میشه که آزمون تستی خیلی خیلی خیلی تعیین کننده باشه! اون وقت شما بیاین با این کارتون تاثیر آزمون تستی رو تا حد ممکن کم کنید!
اگه می خواستید از اول بیش تر از ۵۰۰ نفر تصحیح کنید چرا آزمون تستی برگزار شد؟! چرا این همه اطلاع رسانی شد درباره ی آزمون تستی و تاثیرش؟!
چرا ما باید اون همه برای تنظیم وقت و نحوه ی تست زدن تمرین می کردیم؟
واقعا چرا؟!
چرا روز اول اومدیم اصلا؟! بیایید اون سی درصد تستی رو هم بردارین!
🙂
زیبایی المپیاد به سوال های سختشه نه به امتحان تشریحی که همه توی یک رنج ازش نمره می گیرن!!! حق همیشه طرف اکثریت نیست…
امیدوارم این حرفتون که گفتید اعتراض ها بررسی خواهد شد هم مثل وعده وعید های قبلی تون نباشه!!! 😐
با تشکر از “پارسا” عزیز که یه نکته خوبی رو مطرح کرد که واقعن جای هیچ بهانه ایرو نمیزاره
از همه دوستان دعوت میکنم متن قبل از سوال ۱۳ که مربوط به سه سوال ۱۳، ۱۴ و ۱۵ هست رو به دقت بخونن و به تعریف یک “عمل وسط به دو طرف” دقت کنند
در تعریف یک عمل وسط به دو طرف صراحتن اعلام شده “در صورت وجود توپ در خانه های وسط” اون هارو به طرفین انتقال میدیم و لزومی نداره بعد از هر حرکت تغییری در آرایش توپ ها ایجاد بشه. یعنی در صورت خالی بودن خانه های ۲، ۳ و ۴ با انجام این عمل هیچ تغییری در آرایش توپ ها ایجاد نمیشه. حالا شما با هر تعبیری از کلمه “تعدادی” می تونید به جواب ۴۱ برسید
امیدوارم بیشتر از این بحث درباره سوال ۱۴ ادامه پیدا نکنه چون واقعن مطالب قانع کننده ای ارایه شد
موفق باشید
کف پارسال چقدر بود؟
لطفا در سوال ۱۴ یه تجدید نظر بکنید.
ایول میلاد منم ۲۷ ضربدز سه فاکتوریل به توان سه در اوردم
اگه ۲۶ زده باشم تصحیح میشه؟
اصلا برای سال اول تصحیح میشه؟
چرا کامنتا رو از سر به ته نمایش میده!!؟؟؟؟؟
سلام و عرض ادب خدمت مدیر
اگه شما روز اول بیش از ۵۰۰ نفر بردارید حق کسایی که تستی خوب دادن اما تشریحی خوب ننوشتن مثل من ضایع میشه.
شاید اگه شما بیش از ۵۰۰ نفر بردارید یه آدم شاخ تو تشریحی که تستی رو خراب کرده بیاد و مرحله ۲ قبول شه. اونوقته که ما بدبخت شیم.
در ضمن اونایی که ادعای الگوریتم و برنامه نویسی وتشریحیشون میشه هفته ای ۱ ساعت تست میزدن تا الان گریه نکن :|.
تستی رو ۵۰ درصد زده باشیم و تشریحی ۸۵ بگیریم …آیا احتمال قبولی وجود داره ؟؟؟؟؟
چرا جوابای روز ۲ رو نمیذارید؟؟؟؟؟؟؟؟به خدا خسته شدیم دیگههههههههههههه
با پوزش از دوستان منظور از مطلرای همون مطلب برای هستش و تأثیر رو هم انقدر استرس دارم کلا اشتباه نوشتم!!!!!
بعد انتظار دارم المپیاد قبول شم!!!!!!!!
فرض بگیریم تا حالا هرجا منظور از تعداد صفر هم بوده ذکر شده باشه ولى دلیل نمیشه اینجا هم این اتفاق بیفته!!!!!!!!!در اون سؤالا این مطلراى تأکید بوده و به این معنی نیست که اگه نگه ٠ به حساب نمیاد!
بعد دوستانى که انتظار دارید هر دو گزینه درست گرفته بشه و میگید براى بعضیا تعصیر گزاره،خب همین جاهاست که بین افراد تفاوت به وجود میاره!!!تست اگه بخواد ٢تا جواب داشته باشه که دیگه تست نیست!!!
لطفا سوال ۷ کد ۱ رو بررسی کنین ممنون
لطفا سوال هفت رو بررسی کنین ممنون
می خواین امسال برای رعایت هرچه بیشتر عدالت اول پاسخنامه تشریحی همه رو اصلاح کنین بعد ۵۰۰ نفر اول تستیشونو اصلاح کنین :-))
***مدیر عزیز لطفا اینم بخون ؛ )) ***
جناب Ali عزیز
من قصدم از بیان نکته ی ۱ این بود که ما عرفا وقتی عبارت “تعدادی” رو میبینیم یا میشنویم اصلا به این فکر نمیکنیم که این تعداد بتونه صفر باشه! حالا شما بحث رو علمی کردی و مجموعه رو پیش کشیدی که اصلا ربطی به لفظ “تعدادی” نداشت!
من وقتی سوالو خوندم بلافاصله به ۴۱ فکر کردم ولی چون خودمو جای طراح گذاشتمو گفتم اگه من طراح بودمو قرار بود جواب ۴۱ باشه به جای “اگر با استفاده از تعدادی عمل وسط به دو طرف از آن حالت به حالتی برسیم که …” میگفتم “اگر با استفاده از عمل وسط به دو طرف به حالتی برسیم که…”
طراح هم از لفظ “تعدادی” بدون اینکه نیاز باشه استفاده کرده ( که در نظر خیلیا از جمله من حداقل باید یک باشه)
و هم گفته “از آن حالت به حالتی برسیم که…” یعنی حداقل باید دو حالت وجود داشته باشه.
ادبیات سوال اینو میرسوند که حداقل باید یک مرحله انجام بشه.
همچنین با خودم گفتم اینکه ۴۰ تا توپ رو به چند حالت میشه در دو جعبه قرار داد، شاید حتی در سطح مرحله ۱ هم نباشه.
ولی اینکه حداقل ۱بار عمل وسط به دو طرف انجام بشه، ناوردایی قشنگی داشت که میشد براش اثبات تشریحی قشنگی ( مثل مرحله ۲ تشریحی!! ) نوشت.
شاید باورتون نشه ولی من واقعا به همه ی اینا سر جلسه فکر کردمو چون طراح از الفاظی که گفتم استفاده کرده بود، قانع شدم که تنها جواب درست “صفر” هست.
با تشکر
کسی نبود ۳۶۰ و صفر رو توضیح بده؟چرا ۴۸۰ و صفر میشه پس همش؟
لطفا سوال ۱۴ صفر رو هم قبول کنید!
بالاخره پاسخنامهی اولا رو تصحیح میکنین یا نه؟
به نظر من روز یک مشکلی نداشت و یک سری ها دارن بهانه میارن .
من به شخصه با هیچ سوالی مشکلی نداشتم؛ اگه قرار باشه سوال ۱۴ حذف یا دو گزینه اش قبول شه ، در حق اونهای که درست زدن هم ظلم می شه ،
من تستی رو ۵۶ و تشریحی رو حداقل ۱۴۰ می شم؛
قبول می شم ؟ چون فکر کنم هیچ کس سوال ۴ رو کامل ننوشته یا اصلا ننوشته برا همین ماکسیمم نمره روز دو شاید ۱۴۰-۱۶۰ باشه ؛
؟؟؟
سلام خدمت همگی،
سوال چهارده درسته،
اگه دقت کنین تو سوال گفته اگر توپی وجود داشت،نصف اون رو به چپ و نصف دیگش رو به راست منتقل میکنه،پس اگه نداشت عملی انجام نمیشه.(جعبه انتخاب میشود و هیچ عملی صورت نمیگیرد.)
فقط اگه سوال میگفت توپ ها یکسانند،خیلی بهتر میشد.
در مورد سوال ۱۴:
کافیه که سوال ۴ تشریحی رو بخونید
اون وقت کاملا قانع میشید که “تعدادی” توی ۱۴ تستی به معنی حداقل یکه،
که اگر این طور نباشه وجود اون پرانتز توی سوال ۴ تشریحی اضافس
سلام به دوستانی که گیر سوال ۱۴ هستند.
نمیدونم چرا ولی احساس میکنم گیر الکیه…
چه جواب صفر باشه و چه ۴۱ باشه به نظرم برای کسی که میخواد مدال بگیره ۵ درصد فرقی نمی کنه…
الان من همون سوالو ۴۱ زدم و خیلی هم مطمئن هستم که ۴۱ میشه چون واقعا هیچ وقت تعدادی منظور از طبیعی بودن نیست…
بعدشم که به فرضم جوابو تغییر بدن و بکنن صفر.
حالا درصد من از ۵۷ میشه ۵۲…آیا فرقی میکنه؟؟؟
این حرفو یه سری از دوستان میزنن که درصدشون پایین تره…
به نظرم مرحاه دو جای این جور بچه بازی ها نیست و کسی که میخواد طلا بشه یا حداقل مدال بگیره باید جوری زده باشه که گیر ۵ درصد نباشه…
روی حرفام خوب فکر کنید…
مطمئن باشید که نگران کف بودن خیلی خوب نیست…
یا قبول میشید یانه…قرار نیست که همه قبول بشن…
اینو بدونید که موفقیت هیچ ربطی به قبولی در مرحله ۲ نداره…
چه زیاد بودند کسانی که مرحله ۲ قبول شدند ولی هیچ وقت موفق نبودن و برعکس.
زندگی همچنان ادامه دارد…
زندگیتان سپید
شاد باشید و شادی بخش دیگران
به نظر من رو سوال ۱۴باید تجدیده نظر شود لطفا بررسی کنید
آقا سوال ۱۴ که مشکلی نداره ، چرا الکی گیر میدین ؟!
سلام.
من همه تشریحی ها رو کامل حل کردم اما تستی رو اصلا خوب جواب ندادم(سر درد عجیبی داشتم چون صبحش المپیاد فیزیک بودم) لطفا برگه های تشریحی رو هم تصحیح کنید یا حداقل برگه های که کامل هستن رو تصحیح کنید.
aminجان اگرتوی سوال ازکلمه ی”مجموعه ای”استفاده شده بودحرف شمامتین چون مامجموعه ی تهی هم داریم;اما درسوال ازکلمه ی”تعدادی”استفاده شده………………………..
آقا سوال ۴ من کدشو هم زدم جواب شد ۱۲۸! که تو گزینه ها نیست!
http://paste.ubuntu.com/7377764/
سوال ۷ هم باز کدشو زدم شد همون ۹*۳!^۳
http://paste.ubuntu.com/7377797/
سوال ۱۴ هم جدا هر دو برداشت میشه خواهشا حذفش کنید.
سوال ۱۲ هم اونایی که حل کردن بگن p در آخر چند میشه؟
من الان تستیمو ۱۶% زدم تشریحی ۱۰۵ از ۲۰۰ امیدی داشته باشم؟؟:((
سلام
لطفا هر کی میدونه جوابمو بده لطفا
به ۴۰ نمره تستی و ۷۵ نمره تشریحی امیدی هست واسه مرحله سه یا برم عربی بخونم ؟؟؟؟؟؟
salam.
mikhastam be doostani ke sare soale 14 bahs mikonan begam ke khode komite saresh bahs mikonan va baad javabesha migan.pas kheili khodetoona aziat nakonin.
خب ملت وقتی سوال گفته “از آن حالت به حالتی” ینی دو تا حالت مختلفن دیگه. ضمنن المپیاد ادبی که نیست، سوال باید واضح باشه طوری که همه بفهمنش و این طور که معلومه اکثرن این طور برداشت کردن که تعداد عدد طبیعی ه.
fek mikonam emsal zaiif tarin doreye computerio dashteh bashim
chon faghat riazia in azmoonaro khoob dadan
جناب amin عزیز
خب شما دو نکترو برای دوستان آوردین و من هم چون حسین جان از قانع شدن من پرسیدن جواب میدم
در مورد نکته اول که فکر کنم خودتون هم باید قبول داشته باشید که به هیچ وجه دلیل قانع کننده ای نیست. ما در رفتار های اجتماعیمون حداقل یک چیز رو برای وجود یک اصطلاح در نظر میگیرم. یقینن همه قبول داریم مجموعه بدون عضو هم در تمام علوم یک مجموعه به حساب میاد. پس حالا من اگه در مورد همون اتاق خالی به شما بگم مجموعه ای از افراد منتظر شماست شما به من نمیگی دروغگو؟! پس این که ما در بعضی رفتار های اجتماعیمون فقط اعداد طبیعیرو مد نظر قرار می دیم چیزی نیست که بشه به ریاضی و علوم کامپیوتری که تقریبن منطق محض هستند تعمیم بدیم
واما نکته دوم
به نکته خوبی اشاره کردید. من تا جایی که یادم میاد و چند جایی که بعد از حرف شما به ذهنم رسید و چک کردم در هیچ جا برای نشون دادن تعداد غیر صفر به صورت مستقیم از عبارت “تعدادی” بدون ذکر عدم امکان ۰ بودن اون تعداد استفاده نشد.
برای همین ازتون میخوام یک مثال از این حرفتون بیارید تا هم گفته خودتون رو محکم تر کنید هم من رو تا حدودی قانع به حرفتون
موفق باشید
salam az koja bayad befahmimm omid ghabul shodan dashte bashim ya na ke baraye marhale 3 kar konim?
aminدمت گرم تاحالاانقدرقانع نشده بودم……
aliشماچطورقانع شدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدم اقایونی که انقدربراتون سوالاخوبوقشنگ بوده پس بایدخیلی خوب داده باشین ومسلط باشین دیگ!!!!!!پس اگه چندنفراضافه بشن شمانبایدمشکلی داشته باشیین چون اسسسسسسستادین واسه خودتون و مرحله بعدم قبولین دیگه!!!!!!!!!!!پس چراحرص بیخودی میخورین؟؟؟؟؟؟؟؟؟:)
سوال ۱۴ کلید رو عوض نکنید دو تا جواب رو قبول کنید
آخه سر جلسه من شمردم چندتا زدم برام مهم بود الان از حد انتظار نمره ام میاد پایین تر. لطفا یا سوال رو حذف کنید یا دو تا گزینه رو لطفا قبول کنید.
😐
قربون دهنت منم اونو ۴۸۰&0 میارم! دوستانی که ۳۶۰&0 میارن یه مختصر استدلالشو بگه
سلام
آقای مدیر لطفا لطفا یه بار دیگه واسه ی سوال ۱۴ تجدید نظر کنید
چون شاید همین تست سرنوشت بعضی ها رو عوض کنه و بعضی ها نیز حقشون خورده بشه
یچیزی بگم. اون سوال جایگشت ها هم واقعا ۲۷ ضربدر سه فاکتوریل به توان سه نمیشد؟سوال اولش چرا ۳۶۰ و ۰؟من هر کار میکنم میشه ۴۸۰ و ۰٫
دوستانى که میگن سؤال ١۴ باید صفرم درست حساب بشه و میگید تعداد یعنى عدد طبیعى!!!!!!!!تا وقتى تو خود سؤال ذکر نشه تعداد میتونه صفرم باشه مگر اینکه خود سؤال بگه که منظورش عدد طبیعى هستش!!!از مدیر خواهش میکنم به هیچ وجه از تصمیمشون صرف نظر نکنند و کلید رو تغییر ندن!!!هیچوقت حق با اکثریت نیست مخصوصاً تو المپیاد!!!!!!!!!!!!
دوستان توجه کنن مدیر سایت استاد دانشگاه هستن و ادبیاتی بعضیا در نظراتشون به کار بردن، اصلن ادبیات خوبی نیست
لطفن با اسم بقیه نظر نذارین
(قابل توجه اون آقایی که به اسم آقای جبلعاملی کامنت گذاشته و …)
میگم ملت با ۴۵ نمره تستی و ۱۱۰ نمره تشریحی امید قبولی هست یا نه؟
آقا تستی با این جوابا که گذاشتن ۱۶ زدم و تشریحی ۱۰۵ نمره نوشتم که فک کنم حداقل ۶۵ بدن. D:
امیدی برای قبولیم هست یا باید برم کنکور بخونم؟
لطفا یکی جواب بده. 🙂
سوال ۱۴ مشکل داره!!!
این که سوالای تشریحی تکراری نداشت نکتهی مثبتی نسبت به مرحله دوم سال پیش بود.
*****مدیر حتما اینو بخون******
میخوام ثابت کنم جواب سوال ۱۴ فقط صفر میتونه باشه!!
دوتا استدلال دارم واسه اینکه منظور از “تعدادی” فقط اعداد طبیعیه!!
۱- اگه من به شما بگم “تعدادی” آدم توی این اتاق منتظر شماست و شما در اتاق رو باز کنی و ببینی اتاق خالیه به من نمیگی دروغگو؟؟؟!
۲- اکثر ما سوالاتی رو دیدیم که مثلا جایگشتی از ۱ تا n میدهند و در هر مرحله میتوانیم فلان عملیات را روی جایگشت انجام بدیم ( جای بعضی جایگشتهارو باهم عوض کنیم ) ثابت کنید پس از “تعدادی” مرحله به حالت اولیه میرسیم.
خب اگه ما در جواب این سوال بگیم با صفر مرحله به حالت اولیه میرسیم، مسلما حرف بیخودی زدیم چون منظور از “تعدادی” همیشه اعداد طبیعیه!
پاسخنامه تشریحی رو هم میشه بدید ؟
ممنون
سلام به همگی و آرزوی رضایت قلبی از تمام لحظات زندگی!
راستش میخواستم به عنوان حامی کلید با تشکر از کمیته برای ارایه کلیدی بی نقص از یکسری جواب ها که توسط دوستان زیادی مورد نقد قرار گرفته نظرم رو بگم
درباره سوال چالش بر انگیز(البته جواب چالش برانگیز!) ۱۴؛ راستش من نظرم رو همون ۴۱ هست. من بعد از این اعتراضا چند بار متن این سوال رو خوندم. اگه با ادبیات سوال های کامپیوتری آشنا باشید (که البته همه از من استاد ترید) اگه منظور این بود که حتمن حرکتی انجام بشه می گفت “با حداقل یک حرکت” و همینطور من هم مثال هایی دیدم تو سوالای کامپیوتری که از عبارت “تعدادی” با در نظر گرفتن فرض ۰ بودن اون تعداد استفاده شده. از نظر منطقی هم تعداد میتونه ۰ باشه و لزومی نداره همیشه عددی طبیعی باشه و به نظرم اگر منظور طبیعی باشه باید ذکر بشه و در غیر اینصورت منظور اعداد حسابیه. به هر حال این نظر من بود و با احترام به همه دوستان خواستم از حق خودم برای اعلام نظر خودم استفاده کنم و بخوام از کمیته که حق افرادی رو که با دقت بیشتری به سوال نگاه کردن رو ضایع نکنه و رو حرف خودش وایسه
در مورد همه سوالای دیگه ای هم که مطرح شد از همه دوستان تقاضا دارم دوباره سوال رو با دقت بخونن تا کامل درک کنن. از قدیم گفتن نصف سوال تو درست فهمیدنشه و اکثر اعتراضا برای برداشت اشتباه از سوالا بوده. همینطور برای سوالای حداقل حداکثر اینکه جوابی که شما بهش رسیدید فلانه دلیل بر غلط بودن کلید نیست؛ پس قبل اینکه جو متشنجی ایجاد کنید یکم با دقت تر به سوال فکر کنید و دنبال خطاهاتون یا جواب بهینه تر باشین!
امیدوارم دوستان منطقی رو صحبت هام فکر کنند و به دور از تعصب رو گزینه ای که زدید اگه نقدی هست با دلیل بفرمایید
با آرزوی موفقیت برای همگی
سوال پنج رو هم بررسی کنید چون یک و یک درمیومد جوابش ک تو گزینه ها نبود