نظرات شما در مورد ازمون مرحله دوم

نوشته شده توسط , اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۲ ۲:۱۲ ب.ظ

لطفا نظرات خودتان را در مورد ازمون مرحله دوم در قسمت دیدگاه‌ها بیان کنید.

کلید ازمون تستی را اینجا  و پاسخ سوالات تشریحی را اینجا می‌توانید مشاهده کنید. در‌ ضمن سوالات را می‌توانید در قسمت بایگانی دانلود کنید.

از نظرات همه شما عزیزان تشکر می‌کنیم. چند نکته در مورد نظرات شما:

نظراتی که به باشگاه مربوط می شد به  ریاست باشگاه منتقل شد.

نظرات عده‌ای در کامنت‌ها اینگونه القاء می‌کرد که تقلب گسترده‌ای در حوزه شهید بهشتی انجام شده که اصلا اینگونه نبوده است. به لحاظ اجرایی این حوزه مشکلاتی داشته اما دلیلی بر این نیست که این  ازمون در این حوزه مورد تایید کمیته نباشد. نحوه چیدمان دانش‌اموزان و نظارت این حوزه مانند بقیه حوزه‌ها بوده؛ تنها تفاوت این بوده  که در این حوزه  فاصله دو نفری که کد متمایز داشته‌اند (نه دو نفری که کد یکسان داشتند) کمتر از حد نرمال  بوده که به محض رسیدن نماینده باشگاه و کمیته این مشکل نیز برطرف شده است و در روز ازمون تشریحی نیز هیچ مشکلی وجود نداشته است.

بعد از بررسی نمرات تستی اگر لازم باشد تعداد نفراتی که پاسخنامه تشریحی انها تصحیح می‌شوند افزایش می‌یابد. جهت اطلاع شما، با توجه به امار سال‌های گذشته تعداد کمی در حد ۲ یا ۳ نفر از نفرات نهایی در ازمون تستی جزء ۱۰۰ نفر اول نمی‌شدند. امسال کمیته با وجود سختی کار، تصمیم گرفته حداقل ۴۰۰ پاسخنامه  تشریحی را تصحیح کند.

تصحیح پاسخنامه‌های تشریحی بدین صورت است که هر سوال توسط دو نفر بطور موازی تصحیح می‌شود. اگر نمره‌ای که توسط  این دو نفر داده می‌شود یکسان نباشد این دو نفر با حضور نفر سوم  تصمیم درست را اتخاذ خواهند کرد. این دقت بالا به همراه تنوع راه‌حل‌ها و راه‌حل‌های طولانی شما  کار تصحیح تشریحی را طولانی می‌کند.

یکی از دلایل فرعی که کمیته ظرفیت مرحله اول را افزایش داده و دو برابر ظرفیت نهایی برای مرحله سوم انتخاب می‌کند این است که عده‌ای ممکن است در ازمون‌های تستی متوسل به  راه‌های غیر اخلاقی شوند. البته دانش‌اموزان قوی با توجه به رقابتی بودن مسابقه اجازه سوء استفاده را نمی‌دهند و این اتفاق معمولا بین دانش‌اموزان ضعیف رخ می‌دهد و معمولا بی‌ثمر و حتی  اثر منفی هم دارد. آن عده کم هم  که با  راه‌حل های غیر اخلاقی موفقیت نسبی کسب کنند بعد از تصحیح پاسخنامه‌های تشریحی خود به خود حذف شده و احتمال انکه بتوانند خود را به ۳۵ نفر نهایی برساننند  صفر است.

پاسخنامه‌های تشریحی  حدود ۱۰  تا ۱۵ روز بعد از ازمون به دست کمیته می‌رسد. این ۱۰ تا ۱۵ روز صرف جمع اوری پاسخنامه‌ها از استان‌ها، اسکن کردن، تصحیح ازمون تستی و وارسی دستی ازمون تستی می‌شود. امیدوار هستیم در سریعترین زمان ممکن پاسخنامه‌های تشریحی را تصحیح کنیم. باشگاه در نظر دارد نتایج را بین ۲۰ تا ۲۵ خرداد اعلام کند.  ازمون مرحله سوم در پایان خرداد برگزار خواهد شد. اگر تغییر در زمانبندی ایجاد شود حتما از طریق همین سایت  و باشگاه اعلام خواهد شد.

و اما در مورد سوالات:

این سوال‌ها توسط تعداد زیادی از دانش پژوهان المپیاد کامپیوتر سال‌های گذشته (جه جدید و چه قدیم) طراحی شده است. این عزیران (که در بین آن‌ها دارندگان مدال‌های جهانی حضور دارند) با اگاهی کامل از مباحث المپیاد کامپیوتر این مسائل را طراحی کرده‌اند (برای مشاهده سیلابس المپیاد کامپیوتر می‌توانید اینجا را مشاهده کنید).  یک دانش پژوه المپیاد کامپیوتر بیش از انکه نیاز دارد یک برنامه‌نویس قوی باشد باید توانایی زیادی در حل مسائل بخصوص مسائل ترکیبیاتی داشته باشد.  به همین خاطر مرحله اول و دوم بیشتر توانایی شما در حل مساله را می سنجد. در دوره تابستان بعد از اموزش مباحث الگوریتمی توانایی شما در این حوزه سنجیده می‌شود.  مباحث الگوریتمی در حال حاضر در همه  مدارس کشور تدریس نمی شود، به همین خاطر نمی توان درصد زیادی از ازمون مرحله اول و دوم را به ان اختصاص داد. اما تلاش می کنیم مفاهیم الگوریتمی یا نکاتی که توانایی شما در طراحی الگوریتم را می سنجد بطور غیرمستقیم یا مستقیم در مسائل گنجانده شود. به عنوان مثال مساله  ۲۰ ازمون تستی، با استفاده از تکنیک جستجوی دودویی  که یک تکنیک رایج در طراحی الگوریتم هست قابل حل  است. نمونه‌هایی از این دست در بقیه سوالات‌ها زیاد است.

و اما در مورد سوالات تشریحی؛ سوال ۱ یک مساله کلاسیک و ساده در علم کامپیوتر است که مبنای طراحی یک الگوریتم تقریبی است که خوب این نشان می‌دهد دانش ریاضی  می‌‌تواند در طراحی الگوریتم تاثیر گذار باشد. از انجا که دوست داشتیم اکثر شما عزیزان دست خالی از این ازمون بیرون نروید این مساله با راهنمایی (قسمت الف) داده شد. این مساله به هیچ وجه در این ازمون تعیین کننده نیست و تمام کسانی که شایستگی حضور در نفرات نهایی را دارند به سادگی می‌توانند این مساله را حل کنند.  در مورد مساله دوم نیز ابهامی وجود ندارد. مفهوم مرتب کردن کاملا مشخص است. فقط از ان جهت که این ترتیب می‌توانست صعودی یا نزولی باشد صراحتا گفته شد منظور ما کدام یک ازاین دو مورد است.

با وجود مشکلات جزئی در برخی حوزه‌ها سلامت ازمون و درستی سوالات  مورد تایید کمیته می‌باشد و طبق روال گفته شده افراد انتخاب خواهند شد.  کسانی که امید به قبولی دارند سعی کنند در مدت باقی مانده توان برنامه‌نویسی خود را افزایش دهند. نمونه سوال مرحله سوم در قسمت بایگانی موجود است. حل مسائل مرحله سوم سال‌های قبل کمک زیادی بر افزایش توانایی‌های شما و اشنا شدن با ازمون مرحله سوم می‌کند. میزان تاثیر ازمون مرحله دوم و مرحله سوم برای انتخاب نهایی بعدا اعلام خواهد شد. ازمون مرحله اول تاثیری در انتخاب نهایی نخواهد داشت.

۴۸۶ دیدگاه در “نظرات شما در مورد ازمون مرحله دوم”

  1. mhm گفت:

    تمام این راهد حل ها فقط یه نظر شخصی هستش
    بهترین راه این که از این به بعد در انتخاب حوزه امتحانی و امنیت اونا دقت بشه چون وقتی چنین اتفاقاتی می افته هر تصمیمی برای این اتفاقات به یکسری ها سود میرسونه و حق یکسری ها هم ضایع میشه . این یه درس میشه که باشگاه اینقدر الکی و بی نظارت و بی مسئولیت المپیاد ها رو برگزار نکنه
    اتفاقیه که افتاده امیدوارم حق به حق دار برسه ولی اصلا نباید چنین اتفاقی بیفته تا این طور اوضاع بلبشو بشه!!!!!

  2. وای وای وای گفت:

    من نمیدونم الن چند مشکل باید با هم رسیدگی شه:
    مشکل صورت سوال ۲ که صد بار گفتم
    شهید بهشتی
    سوالات هم اصلا الگوریتمی نبود

  3. parsa گفت:

    gand zadand ba in emtehan gereftaneshoon.agha ki gofte ke hatman bayad emtehan testi begirand?aye nazel shode boode?akhe shoma ke balad nistind nezarat koni bara chi emtehan testi migiri?

  4. :O گفت:

    ghoosh zad mikonam soale 1 ham tekrari bood
    faseleye jaygasht ha dore 17
    😀
    ehtemalan mikhastan bebinan kia soalaye dore ha pisho hal kardan
    😛

  5. codeforces گفت:

    انصافا parisa راست میگه!
    من خواهشمندم این نظرات رو بخونید!
    این جا صرفا به فروم نیست…
    ما این نظرات رو می نویسیم که خونده بشه

  6. parsa گفت:

    baba hadaghal moraghebaye oonja ra jarime konid moghaser asli oonand.

  7. هیش گفت:

    چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟

  8. parisa گفت:

    دلایل زیر را در نظر بگیرید:
    ۱-تقلبات گسترده در حوزه شهید بهشتی،
    ۲-سوالاتی که فقر مباحث کامپیوتری مثل الگریتم،داشت که باعث عدم استعدادیابی میشه.
    ۳-بارم بندی نا مناسب سوالات
    ۴-تکراری بودن تعدادی از سوالات هم در روز اول و هم در روز دوم
    ۵-واضح نبودن صورت بعضی از سوالات(مثل سوال ۲ روز دوم)
    با این دلایل میشود به خوبی ثابت کرد که ۷۰ نفر برگزیده مرحله دوم نمی توانند ۷۰نفر برتر باشند.پس دانش آموزان نیازمند یک فرصت دیگر هستند تا صلاحیت خود را ثابت کنند.
    پس انتظار میرود این فرصت در مرحله ۳ به آن ها داده شود.
    لطفا ظرفیت را از ۷۰ به حد اقل ۲۰۰ نفر ارتقا دهید.

  9. :O گفت:

    taghalla nakonid bache ha modir mage bikare in hame ro bekhoone
    akharesham comenta mire be arshiv khak mikhore o bache haee ke hagheshoon zaye shode bayad montazere oon donya bashan

  10. mamad گفت:

    من با نظر پریسا راجع به افزایش ظرفیت قبولی کاملا موافقم. الان حق ما شهرستانی ها که تقلب نکردیم کاملا ظایع میشه. لطفا رسیدگی کنید

  11. sss گفت:

    می تونید قبولیاتونوبیشتر کنید و توی مرحله ۳ بیشتر مردم رو بریزید
    تنها راهش همینه

  12. alima گفت:

    asan hameye in ha be kenar ba in vaze nomre ha va barem ha va soalat khoda be dade komite berese bara pAda kardan e gap!

  13. نابغه گفت:

    مدیر کجایی چرانظرات رو نمی خونی؟

  14. نابغه گفت:

    مثالت جالب بود!حق با توست.صورت سوال مشکل داره.

  15. وای وای وای گفت:

    به نابغه: من فقط همین سوال رو حل نکردم ولی ۱۵ نمره این سوالو میخام.
    اگر یه روز یه نفر با شما تصادف کنه و یه دستت از بین بره میتونه بگه :مگه فقط همین یه دست رو داری؟منطقی باشید

  16. وای وای وای گفت:

    نابغه من فقط همین سوال رو حل نکردم ولی ۱۵ نمره این سوالو میخام.
    اگر یه روز یه نفر با شما تصادف کنه و یه دستت از بین بره میتونه بگه :مگه فقط همین یه دست رو داری؟منطقی باشید

  17. رضا گفت:

    نتایج کی اعلام میشه؟

  18. نابغه گفت:

    آخرش هر تصمیمی گرفته بشه،حق خیلی ها ضایع میشه مگه اینکه ظرفیتو ببرن بالا.

  19. :O گفت:

    jofteshoon gheire manteghi deghat konid too joftesh haghe oonaee ke taghal nazadan zaye mishe

  20. نابغه گفت:

    باریک به ۱۲۳…
    پیشنهاد خوبیه اما آخرش ظرفیت ها میره بالا!

  21. ...123 گفت:

    یه راه حل دیگه اون ۴۰۰ نفری را که تشریحی شون اصلاح میشه از بقیه حوزه ها انتخاب کنند و از حوزه شهید بهشتی هم فقط تشریحی ها رو اصلاح کنن

  22. ...123 گفت:

    به نظر من برای این که حق کسی ضایع نشه یه راه حل مناسب وجود داره ولی خیلی زمان گیره ولی چاره ای نیست
    حالا چاره چیه میگم :
    تشریحی همه را اصلاح کنند و هرکی تشریحی را خوب داده بود (یه کف تعیین کنند) تستی های او را اصلاح کنند اینطوری اونیکه تستی را تقلب کرده ولی تشریحی را بد داده اصلا تستیش تاثیری رو بقیه نداره و تو تشریحی میافته

  23. نابغه گفت:

    به وای وای وای:
    مگه فقط همین سوالو حل کردی؟

  24. نابغه گفت:

    میتونند یه کار دیگه هم بکنند. بچه هارو ببرند قرنطینه بعد تو ۳ نوبت پشت سر هم ۷۰ تا ۷۰تا امتحان بگیرند.

  25. وای وای وای گفت:

    mdiv
    دوست عزیز شما به مثال خود سوال نگاه کن ۱ اومده بالا ۵ هم پایینه اما بقیه مرتب نشدن!من باز هم میگم این سوال خیلی بد نوشته شده بود.لااقل اگر مدیر اینجا یچیزی میگفت که بررسی میکنیم یا هر چیز دیگه دل آدم آروم میگرفت!الآن من نمیدونم اشتباه من چیه که سوال بد توضیح داده؟این سوال مشکل داره!مدیر رسیدگی کن.مدیر!!!!مدیر!!!!سوال ۲ با توجه به توضیحاتی که دادم دو تا جواب درست میتونه داشته باشه:این هم توضیحات:
    یه لحظه خودتون این رو بخونید(متن سوال):
    ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺍﻋﺪﺍﺩ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﻣﺮﺗﺐ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﭘﺸﺘﻪ  ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﺮﻓﺖ (ﻋﺪﺩ ۱ ﺩﺭ ﺑﺎﻻﯼ ﭘﺸﺘﻪ ﻭ ﻋﺪﺩ n ﺩﺭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﭘﺸﺘﻪ).

    اینطوری که گفتید یعنی این که منظور از مرتب شدن اینه که عدد ۱ در بالای پشته باشه و عدد n در پایین پشته.اما حالا بچه ها میگن منظورتون این بوده که ترتیب از بالا به پایین باشه و همه مرتب شن؟این انصافه خداییش یه مثال میزدین زورتون میمد که توضیح بده مرتب شده یعنی چی؟

  26. نابغه گفت:

    بجز خریدن هم راه دیگه ای وجود داره:
    ۲ یا۳تا کامیون کرایه کنند برن دم چنتا مدرسه بامسیولش بصحبتند بعد واسه ۳روز کامپیوتراشونو بقرضند.تازه تابستونم هست دیگه!

  27. نابغه گفت:

    خوب برن بخرند! D:

  28. یک شیرازی گفت:

    کلا مگه چند تا کامپیوتر دارن که ظرفیتو ببرن بالا

  29. ... گفت:

    اگه تاثیر آزمون تستی کم شود حق کسانی که تستی رو خوب زدن ضایع می شود.
    همچنین کمیته قبل آزمون اعلام کرده بود که تاثیر ۶۰و۴۰ است لذا رعایت دستورالعمل لازم است.

  30. نگار گفت:

    نتایج مرحله دوم معمولاً کی میاد؟ فاصله زمانی اعلام نتایج تا مرحله سوم چقدره (معمولاً!)؟

  31. mdiv گفت:

    آقای وای وای
    توی این الگوریتم اگه یک بیاد بالا و n بره پایین نا چار بقیه مرتب میشن
    یعنی فرقی نداره

  32. نابغه گفت:

    تنها راه برطرف شدن تمام مشکلات و دغدغه ها اینه که ظرفیتو واسه مرحله ۳ بکنند۵۰۰ نفر.تموم شد و رفت.

  33. استاد گفت:

    سوالا خیلی طبق وعده ای که دکتر قدسی داده بود الگوریتمیو کامپیوتری بود.
    ولی نمیدوونم چرا همش جبری و شمارشی بود…
    شاید ما اشتبا متوجه شدیم رئیس کمیته که دوروغ نمیگه…
    یا شایدم یه الگوریتم جدید به نام شمارش جبری اومده که ما ازش بی خبریم
    حتمن سال بعد الگوریتم نظریه اعداد و هندسه هم میاد تو آزمون…
    بچه ها خودتونو آماده کنین…

  34. parisa گفت:

    آقا اگه امکانات ندارند این بهترین موقعیت براشونه تا امکاناتشونو ببرن بالا.
    بعدشم امکانات گرفتن سخت تره یا حق بچه هارو گرفتن ؟!هان؟! جواب منو بدید؟!کدوم سخت تره؟!و همچنین کدوم مهم تره؟!هااااااااان؟!

  35. هیش گفت:

    آقا توروخدا،توروخدا نذارین حقمون ضایع بشه،حتی یکی مون.
    من سال سومیم و تموم زندگی مو گذاشته بودم روی المپیا کامپیوتر اگه حقم خورده بشه زندگیم نابود میشه. 🙁
    این که میگید ظرفیت رو ببرن بالا بنظرم ایده ی خوبیه چون بچه هایی هم هستند که ریاضی میخونندو جای کامپیوتری هارو تو مرحله دو میگیرند. اینطوری تعداد کامپیوتری های واقعی که مرحله دو قبول میشن هم بیشتر میشه.

  36. زهرا گفت:

    منم این سوالو حل کردم اما منم یه برداشت دیگه ای از صورت سوال کردم!یعنی ۲ساعتم به فنا رفت!

  37. وای وای وای گفت:

    چرا حذف بشه من ۱ ساعت و خرده ای داشتم جوابش رو مینوشتم با این تصور که منظور از مرتب شدن اینه که ۱ در بالا و n در پایین باشه.خداییش متن رو بخونید منطقی داره میگه مرتب بود ن یعنی ۱ در بالا و n در پایین:
    ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺍﻋﺪﺍﺩ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﻣﺮﺗﺐ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﭘﺸﺘﻪ  ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﺮﻓﺖ (ﻋﺪﺩ ۱ ﺩﺭ ﺑﺎﻻﯼ ﭘﺸﺘﻪ ﻭ ﻋﺪﺩ n ﺩﺭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﭘﺸﺘﻪ).
    من آتیش گرفتم.

  38. زهرا گفت:

    به نظرم بهتره این سوال حذف بشه!

  39. وای وای وای گفت:

    آقا کسی اینجا نیست که جواب مارو بده .این سوال صروتش اشکال داره:

    یه لحظه خودتون این رو بخونید(متن سوال):
    ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺍﻋﺪﺍﺩ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﻣﺮﺗﺐ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﭘﺸﺘﻪ  ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﺮﻓﺖ (ﻋﺪﺩ ۱ ﺩﺭ ﺑﺎﻻﯼ ﭘﺸﺘﻪ ﻭ ﻋﺪﺩ n ﺩﺭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﭘﺸﺘﻪ).

    اینطوری که گفتید یعنی این که منظور از مرتب شدن اینه که عدد ۱ در بالای پشته باشه و عدد n در پایین پشته.اما حالا بچه ها میگن منظورتون این بوده که ترتیب از بالا به پایین باشه و همه مرتب شن؟این انصافه خداییش یه مثال میزدین زورتون میمد که توضیح بده مرتب شده یعنی چی؟
    خوب من فکر کردم تو این سوال مرتب شدن یعنی ۱ در بالا و n در پایین پشته.جواب بدین لطفا.

  40. زهرا گفت:

    اگه درصد آزمون تشریحی هم افزایش بدن بازم حق خوری میشه. اگه تاثیر آزمون تستی را صفر کنند باز یه چیز.
    بعدشم مگه چیه که نمیتونند ۷۰ را بیشتر کنند؟!همون طور که ظرفیت مرحله یکو زیاد کردند پس اینم میشه.

  41. alima گفت:

    azizan age mishod bish az 70 80 nafar m3 bedan bedoonid in kar ro mikardand
    nemishe emkanat nist! nemidoonam doostan e komite mikhan chi kar konan
    kash nezarat behtar bood ke in oza pish nemioomad. 😐

  42. asad گفت:

    به نظرمن معقول ترین و عملی ترین کار اینه که درصد ازمون تشریحی را اضافه و درصد ازمون تستی رو کم کنند

  43. زهرا گفت:

    با افزایش ظرفیت کاملا موافقم اما به شرطی که ۷۰ نشه۷۱!
    آقا حالا که نمیشه مرحله دو راباز گرفت،میشه تعداد بیشتری را به مرحله ۳ راه داد.۲۰۰ هم کمه . فکر میکنید اونایی که تقلب کردند زیر ۳۰۰ تا بودند؟تازه فقط توی بهشتی تقلب نشد،جایی بود که بچه ها باگوشی تقلب میکردند!
    دوست من از نظر خوبت ممنوم. 🙂

  44. Rmynz گفت:

    ببینین بهتره که ظرفیت مرحله ۲ رو افزایش بدین مثلا حدود ۱۰۰۰ نفر برگشون تصحیح شه و ۲۰۰ نفر قبول شن تا حق خوری نشه. بعد می تونید توی مرحله ۳ کسایی که برنامه نویسیشون خیلی خفنه رو انتخاب کنید و این برای باشگاه هم بهتتره

  45. parisa گفت:

    بنظرم اگه ظرفیتو به اندازه ی کافی ببرند بالا حق کسی ضایع نمیشه.

  46. وای وای وای گفت:

    و ین رو هم اضافه کنم کسایی که سوالو تند خوندن و توی ااون پرانتز رو نخوندن جواب درست دادن اما هر کی تو اون پرانتز رو خونده گیج شده و فکر کرده که مرتب شده یعنی ۱ در بالا و n در پایین.
    باید هر دو جواب رو درست بگیرین .خداییش این چه وضعه امتحان گرفتنه؟

  47. parisa گفت:

    مگه اینجا نظر سنجی نیست؟
    پس چرا نظرمو پاک کردید؟

  48. وای وای وای گفت:

    وای!وای!وای!
    یه لحظه خودتون این رو بخونید(متن سوال):
    ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺍﻋﺪﺍﺩ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﻣﺮﺗﺐ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﭘﺸﺘﻪ  ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﮔﺮﻓﺖ (ﻋﺪﺩ ۱ ﺩﺭ ﺑﺎﻻﯼ ﭘﺸﺘﻪ ﻭ ﻋﺪﺩ n ﺩﺭ ﭘﺎﻳﻴﻦ ﭘﺸﺘﻪ).

    اینطوری که گفتید یعنی این که منظور از مرتب شدن اینه که عدد ۱ در بالای پشته باشه و عدد n در پایین پشته.اما حالا بچه ها میگن منظورتون این بوده که ترتیب از بالا به پایین باشه و همه مرتب شن؟این انصافه خداییش یه مثال میزدین زورتون میمد که توضیح بده مرتب شده یعنی چی؟
    خوب من فکر کردم تو این سوال مرتب شدن یعنی ۱ در بالا و n در پایین پشته.جواب بدین لطفا.

  49. شیما گفت:

    ببینید!چیزی که واضحه اینه که به هیچ وجه باشگاه نمی تونه تقلب هایی که تو اون حوضه اتفاق افتاده رو پیدا کنه….
    سه حالت داره…یا یه امتحان جدید از اونا گرفته میشه….یا ظرفیت مرحله ۲ بالا میره…یا همه ی کسایی که تو بهشتی بودن رد صلاحیت میشن.
    چون خیلی از مدارس خوب تهران تو بهشتی بودن احتمال این که همه رد صلاحیت بشن تقریبا صفره!
    اگر ظرفیت مرحله ۲ بالا بره هم با این وضعیتی که من می بینم (درصد های ۸۰ ۹۰ ..)بازم انقدر خوب دادن که مطمئن باشیم حق خیلیا خورده میشه…
    و اگر یه امتحان دیگه هم ازونا گرفته بشه….واضحه که بازم حقمون رو می خورن!
    ” به منظور اطمینان خاطر شما، قبل از تصحیح پاسخنامه‌های تشریحی ابتدا نمرات تستی این حوزه به دقت بررسی می ‌شود و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد تا حق کسی ضایع نگردد.”
    مطمئن باشین که هر نوع اتفاقی بیفته حق یه سریا داره خورده میشه!

  50. parisa گفت:

    به جناب آقای مدیر سایت:
    سلام.
    جدا وضع حوزه شهید بهشتی در آزمون روز اول فاجعه بار بود و واقعا جای تاسف دارد.
    من فکر نمیکنم با بررسی پاسخنامه ی بچه ها در این حوزه،مشکل بطور کامل حل شود.
    چون نمره ی این آزمون ۴۰ در صد در نمره ی نهایی تاثیر دارد.
    من پیشنهاد میکنم که در نهایت علاوه بر بررسی برگه ها ظرفیت را از ۷۰ نفر به میزان قابل توجهی تغییر دهید تا تعداد بیشتری مثلا ۲۰۰ نفر در مرحله دوم قبول شوند. در این صورت ۲۰۰ نفر میتوانند در آزمون مرحله ی سوم مورد سنجش قرار بگیرند و کسانی که واقعا حقشان است برای دوره انتخاب شوند. در این صورت حق تعداد کمتری ضایع میشود.
    چون ممکن است یک نفر با تقلب آزمون روز اول را مثلا ۷۰ درصد بزند و نمره ی آزمون روز دومش از ۱۰۰، ۱۰شود اما یک نفر دیگر که تقلب نکرده و واقعا برای قبولی در این آزمون تلاش و مطالعه کرده،آزمون روز اول را ۳۰درصد بزند و نمره ی روز دومش ۳۰ از ۱۰۰ شود.حال اگر درصد نهایی این افراد را حساب کنیم،درصد نهایی نفر اول ۳۴ونفر دوم ۳۰ میشود!در این صورت اگر کف خدایی نکرده ۳۰ شود،حق نفر اول ضایع میشود.
    پس خواهشمندم حتما به این موضوع رسیدگی شود و همه ی ابعاد پیشنهاد من مورد بررسی قرار بگیرد تا هیچ گونه کوتاهی در حق بچه ها صورت نگیرد.
    لطفا هرچه سریع تر مارا از نتیجه ی بررسی ها آگاه کنید.
    از بچه هایی که این پیشنهاد را میخوانند و با آن موافقند هم میخواهم که از این نظر حمایت کنند تا مورد بی توجهی مسیولین قرار نگیرد.
    باتشکر.

Panorama Theme by Themocracy