پاسخ به نظرات شما در مورد آزمون مرحله دوم

نوشته شده توسط , اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۳ ۴:۱۶ ب.ظ

ابتدا از همه دوستانی که نظرات خودشان را اعلام کردند سپاسگزار هستیم. امیدواریم این فضای تبادل نظر همیشه برقرار باشد تا بتوانیم از نظرات یکدیگر بهره لازم را ببریم. این که با  صعه صدر و متانت جواب یکدیگر را می‌دهید جای تقدیر و تشکر دارد.

به اطلاع می رسانیم٬ که همه‌ی کامنت‌های شما مطالعه شد و اعتراض‌های شما مورد بررسی قرار گرفت. از آنجا که نمی‌توان به تک تک کامنت‌ها پاسخ داد سعی می شود در زبر جواب کلی که در برگیرنده جواب همه‌ی کامنت‌ها باشد ارائه شود.

  • سوالاتی از این دست «چرا اولی‌ها نمی‌توانند در مرحله‌ی سوم شرکت کنند؟»٬ «چرا آزمون مرحله‌ی  دوم تستی و تشریحی است؟»٬ «چرا همه‌ی سوالات الگوریتمی و برنامه‌نویسی نیست؟» و خیلی از چراهای دیگر مدت‌ها در کمیته ملی بحث شده و بارها قوانین عوض شده تا به وضع فعلی رسیده‌ایم. به هر حال پشت همه این قوانین هم دلیل منطقی وجود داشته و هم تجربه گذشته. ادعایی وجود ندارد که این قوانین بی‌نقص هستند اما کمیته ملی در مجموع به این نتیجه رسیده که این قوانین نفع جمعی را به همراه خواهد داشت. کمیته ملی نفع جمعی را می‌بنید نه نفع شخصی؛ بر فرض مثال کمیته ملی به خاطر کسی که در آزمون تستی ضعیف است درصد تستی را کم نمی‌کند.  این قوانین ابدی نیستند  و  در آینده اگر براساس تجربه و منطق به این نتیجه برسیم که باید قوانین عوض شوند٬ فطعا این کار را خواهیم کرد.
  • در المپیاد کامپیوتر٬ ما  در درجه اول به دنبال کسانی هستیم که توانایی بالایی در حل مسئله دارند؛ چه مسائل ترکیبیاتی و چه مسائل الگوریتمی. البته مسائل ترکیبیاتی در ذات خود الگوریتمی هستند و می‌توان به کمک این مسائل توانایی افراد برای حل مسائل الگوریتمی را سنجید. در مرحله‌ی سوم تا حدودی توانایی برنامه‌نویسی شما سنجیده می‌شود که ۴۰ درصد در انتخاب افراد دوره‌ی تابستان تاثیر دارد که درصد کمی نیست.  در ضمن توجه کنید که سوال‌‌ آزمون‌ها توسط مدال‌آوران داخلی و جهانی طراحی می‌شود که همگی دارای تجربه‌ی گرانبهایی هستند و شناخت کافی نسبت به مسائل المپیاد کامپیوتر دارند و به خوبی می‌دانند چه مسئله‌ای برای المپیاد کامپیوتر مفید است و چه مسئله‌ای مفید نیست.
  • در مورد تعداد پاسخنامه‌های تشریحی که تصحیح می‌شوند همیشه گفته شده حدودا ۵۰۰ نفر اول و هیچگاه گفته نشده دقیقا ۵۰۰ نفر اول. بعد از مشخص شدن نمرات تستی و تحلیل نمرات این عدد دقیقا مشخص می‌شود. جالب است که نگاهی به آمار سال قبل داشته باشیم. در بین ۱۰۰ نفر اول آزمون مرحله دوم (مجموع تشریحی و تستی) ٬ بر اساس فقط آزمون تستی ۶۷ نفر بین ۱ تا ۱۰۰ ٬  ۲۱ نفر بین ۱۰۱ تا ۲۰۰ ٬ ۸ نفر بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ ٬ ۲ نفر بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ و  ۲ نفر بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ بوده‌اند. سال قبل حدودا ۵۶۰ پاسخنامه تشریحی تصحیح شد و اطمینان حاصل شد که کسانی که رتبه‌شان در تستی بیشتر از ۵۶۰ شده‌اند امکان قبولی در مرحله دوم را ندارند. بنابراین تصحیح پاسخنامه تشریحی آن‌ها سودی نداشت. در هر سال کم و بیش آمار به همین شکل است و این عدد حدود ۵۰۰ براساس امارهای گذشته حاصل شده است. قطعا اگر امسال احساس کنیم مثلا کسی که در رتبه بندی تستی نفر ۶۰۰ ام هم امکان قبولی دارد پاسخنامه تشریحی‌اش تصحیح خواهد شد. آمارها نشان می‌دهد که نمرات تستی و تشریحی نسبت مستقیم دارد و تجربه به ما نشان داده که کسی که رتبه بالای ۵۰۰ در تستی کسب کند احتمال قبولیش در حد صفر است با این حال ما تا نزدیک ۶۰۰ یا حتی بالاتر را هم تصحیح می‌کنیم که اطمینان کامل حاصل شود.
  • صحت آزمون و کلید آزمون تستی مورد  تایید می‌باشد. هیچکدام از اعتراض‌های صورت گرفته وارد نیست. بزودی جواب سوالات بر روی سایت قرار خواهد گرفت.
  • پیش‌بینی از کف نداریم اما سعی می کنیم به محض آماده شدن نمرات تستی آماری از نمرات خدمت شما ارائه کنیم. فعلا باشگاه در حال جمع آوری پاسخنامه‌ها از شهرستان‌ها و بررسی صحت آن‌هاست. بعد از این کار، همه‌ی پاسخنامه‌ها (تستی و تشریحی) اسکن می‌شوند  و پاسخنامه‌های تستی ماشینی تصحیح و دستی چک می‌شوند.  این کارها برای همه المپیادها بطور همزمان انجام می‌شود. امیدواریم هفته آینده نمرات تستی آماده شود.

۶۹ دیدگاه در “پاسخ به نظرات شما در مورد آزمون مرحله دوم”

  1. من گفت:

    یادتون نره خارج مستطیل رو هم تصحیح کنیدا . یه ذره از المپیاد ریاضی یاد بگیرید دو برابر شما جا داده بودن

  2. sayeban گفت:

    جناب مدیر کسی که قادر به تست زدن نیست جگونه ادعای معلومات دارد. تشریحی وتستی هر کدام جای خود را دارد.جگونه با اعتراض تعدادی اقای مدیر میگویند قبولیها را بالا می بریم.؟این بدور از قانون وضابطه است.شاید همانطور که عدهای روی تشریحی کار کرده و حساب باز کرده اند عده ای هم روی تستی بیشتر کار کرده وحساب باز کر ده اند. لطفا قانون وضابطه را اجرا کنید اتفاقا تست زدن ان هم ۵ گزینه ای تسلط ونبوغ می خواهد. با تشکر فراوان

  3. قلی گفت:

    سوالا قشنگ بودن! ( چه تشریحی چه تستی ) خیلی لذت بردم! بعید میدونم چیز دیگه‌ای مهم باشه! دمتون گرم!

  4. علی گفت:

    آقای مدیر میشه بگید اگه خارج از مستطیل نوشته باشیم صحیح میشه یا نه خواهشا بگین اساسیه .

  5. @ کیمیا گفت:

    سلام نباید کد رو وارد می کردیم اصلن جایی برای وارد کردن کد روی برگ پاسخنامه نبود من روی دفترچه سوال ها رو چک کردم روی آن هم دقیقا نوشته(کد دفترچه شما… است.این کد رابا کد نوشته شده روی پاسخنامه تطبیق دهید) پس نگران نباشید

  6. بررسی کنید گفت:

    انصافا سوال ۱۴ رو خیلی بد نوشتین یاد سوالات کنکور افتادم. خداییش المپیاد که نباید این جوری باشه که آدم سوالو حل کرده باشه ولی گزینه ها و نگارش سوال آدم رو منحرف کنه تو رو خدا بررسی کنید لطفا

  7. 17264836 گفت:

    من که قبول نمیشم ولی خواب دیدم که تستیم از زیر دستشون در رفته قبول شدم o_O 😀

  8. حسین گفت:

    اقای مدیراخه دیگه کی میخایدجواب هاروبزاریدروسایت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چراالان جواب المپیادریاضی بایدروسایتش باشه اماکامپیوترنباشه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!ببینم نکنه جواب هاروهم میخایدمثل اسامی۱ماه دیگه بدید؟؟؟همراه بااسامی قبول شدگان درالمپاد!!!!!!!!!!!!!

  9. محمد امین گفت:

    دوستان من سوال ۱۴ رو صفر زدم اگه میشه به زبون ساده توضیح بدید چطوری ۴۱ میشه.هیچ اصطلاحی هم بلد نیستما.
    من اولم،۳۳ خوب زدم؟؟؟؟
    مرحله دوم رو هم طرفای صد زدم خوبه؟؟؟؟؟

  10. Eight گفت:

    خداییش روز اول مرحله دو اگه تو سوال چهارده کسی زده صفر با مرحله ۱ اشتباه گرفته خب به نظرتون اون موقع بدیهی نمی شد بازم یه ذره بدیهی ها ولی کسی که دفتش بالاست ۴۰ نمیزنه و ۴۱ میزنه .
    یا مثلا خیلیا سوال اول ربات رو زده بودن ۲۳ خب به نظرشون اونوقت تست خیلی ساده نبود بعد از فرض اینکه اخر برنامه دوباره برمی گرده اول استفاده ای نکرده بودن

  11. E Q sun گفت:

    @pouria

    ببینم دوست من تو اصلا تا حالا سوال المپیاد حل کردی ؟

    اومدی المپیاد کامپیوتر بعد نمی دونی امید ریاضی چیه؟؟؟؟؟؟؟

    یعنی یه المپیاد ریاضیی(بسی رت) (که البته من ارادت ویژه ای بهش دارم)

    باید بدونه امید ریاضی چیه و تو نه؟؟؟ امید ریاضی معادل فارسی کلمه :

    mathematical exception هستش که ترجمه تحت اللفظیش میشه انتظار ریاضی ای

    که برای سادگی بهش میگن امید ریاضی و برابر میانگین یک متغیر تصادفی هستش

  12. حسین گفت:

    آقای بسیرت بیخودی ملتو ناامید نکن .
    من یه سوال دارم : مگخ کد دفترچه رو خودش توی پاسخ نامه ننوشته بود ؟!
    مگه ما باید کدو وارد می کردیم ؟؟؟؟؟؟

    بعدشم من هم خارج مستطیل نوشتم . هزار تا راه برای تقلب نوشتن هست ولی بدون که برگتو سه نفر صحیح می کنن . آقای مدیر من برای یه سوال جا نداشتم و خارج از مستطیل نوشتم . “خواهشا” خارج مستطیل رو هم نگاه کنید . ارزش داره یه سال از عمر ما به خاطر مستطیل هدر بره ؟!؟!

  13. سروش گفت:

    به نظرتون جا برای پاسخ سوالا کم نبود؟

  14. بسی رت گفت:

    @pouria
    امید ریاضی کف المپیاد کامپیوترو میگه چون لفظ ریاضی اومده که به المپیاد ریاضی نمیشه ربطش داد!
    البته باید بگم امید ریاضی هم خیلی لفظ درستی نیست چون هیچ اطلاعاتی نداریم.

  15. pouria گفت:

    E Q son jan. . .
    mamulan sal haye riazi yeki dar miun sakht o asune.emsal nemidunam nobate kodume
    vali kafe riazi be 5 az 6 ham fek konam reside tu bazi az sal ha
    hala emsal ba in karaei ke kardan nemidunamche khabar she(akhe khodaei chera soale imo 2008 o dadan?????!!!!!!)

  16. محمد گفت:

    سوال ۱۴ گفتید تعدادی یعنی هر تعدادی که دلمون بخواد اما نه صفر:
    ۱-در سوالات اگه صفر هم باشه میگید نه لزما صفر
    ۲-من به این فکر کردم که اگه تعداد صفر باشه ۴۱ میشه ولی صفر زدم من با خودم گفتم منظورشون اینه که حداقل ۱ عمل انجام بدیم
    سوال سوال المپیاده نه تست دقت که شما حداقل یه چیزی تو متن میگفتید که (نه لزوما ناصفر). به هر حال ممکنه حتی ۱ نفر سر این تست مرحله دوم قبول نشه

  17. لطفا جواب بدید گفت:

    و در ضمن مسئول باشگاه توی محل برگزاری گفت اگه جای دیگه ای ندارید بنویسید خارج از مستطیل

  18. بسی رت گفت:

    @ لطفا جواب بدید
    خیر نوشته بود در صورت نوشتن در بخش های نا مربوط به حل سوال , تقلب محسوب خواهد شد و از ادامه حضور در المپیاد محروم خواهید شد.
    واقعا متاسفم. ان شا الله کنکور

  19. من میگم! گفت:

    خوب چه فرقی داره؟! معلومه که ۲۰ به پایین نباید امید قبولی داشته باشه….حالا فرض کنید آقای مدیر این حرفا رو گفته . مسئولیتشم با آقای مدیر !

  20. بسی رت گفت:

    @ کیمیا
    نه باید تو روز اول کد سوال رو وارد میکردی. در حقیقت نوشته بود که” کد درست را وارد کنید در غیر این صورت تحت هیچ شرایطی برگه شما تصحیح نخواهد شد”
    واقعا متاسفم. ان شا الله سال بعد

  21. amin گفت:

    ***آقای مدیر لطفا” سوال منو جواب بدید***
    در متن سوال ۱۴ گفته شده:
    “اگر با انجام تعدادی عمل وسط به دو طرف از حالتی به حالتی برسیم که…”
    چرا نگفته: “اگر با انجام عمل وسط به دو طرف به حالتی برسیم که…”؟!
    چرا از الفاظ “تعدادی” و “از حالتی به حالتی” استفاده کرده!؟ خب اگر از اینها استفاده نمیکرد، مفهومی که مد نظر شماست تغییر میکرد!؟
    به نظر من که طراح با این دوتا لفظ داره داد میزنه که حداقل باید یکبار این حرکت انجام بشه!
    ولی شما که میگید منظورش این نبوده، دلیلی برای استفاده ی این دو لفظ بیارید لطفا”
    باتشکر

    اگر به این سوال جواب منطقی بدید دیگه فک نکنم کسی بحثی راجع به این سوال کنه ولی اگه نه، پس باید قبول کنید که سوال کژتابی داشته و نمره باید به گزینه ی “صفر” هم تعلق بگیر
    با سپاس از مدیر محترم

  22. لطفا جواب بدید گفت:

    توی پاسخنامه برای یه سوال من خارج از اون مستطیل نوشتم (ولی توی همون صفحه ) صحیح میشه دیگه ؟

    و این درسته که اگه بدخط باشی ازت نمره کم می کنن ؟

  23. E Q sun گفت:

    سلام آقای مدیر

    ممکنه امید ریاضی کف رو بگین؟ از ۱۰۰ چقدره ؟ هیچ سالی از ۵۰ بیشتر شده یا نشده؟

  24. حسین گفت:

    سلام.
    من یه سوال درم ورد مرحله سه دارم

    توی مرحله سه می تونیم از امکانات دو اسنفاده کنیم دیگه ؟
    مثلا یهو نییاید کتابخونه ی الگوریتم رو پاک کنید !
    جاج داره ؟

  25. nine گفت:

    eight
    من نمیدونم معلم ادبیات شما کی بوده که نمیتونید یه جمله درست بیان کنید.من که مرحله دو قبولم.امیدوارم مصحح بفهمه که چی نوشتی تا قبول شی و من یه کتک اساسی تو باشگاه بهت بزنم ):

  26. pooyan گفت:

    سلام
    میشه بگید مرحله سه جاج داره یا نه؟
    زمانشم اگه بگید خیلی خوبه

  27. d گفت:

    با تشکر از مدیر که نظرات رو خوند و به نظرات جواب داد 🙂

  28. mahdi گفت:

    lotfan sari tar javabaye ruze dovom ro bezarin
    ya hade aghal yki bge javabe soale 4 ruze 2 idash chi bude

  29. SMA KH گفت:

    @کیمیا

    سلام

    بالاش تایپ شده بود. من مطمئنم

    موفق باشید
    یا علی

  30. :| گفت:

    واقعا سوال ۱۴ رو باید جواب صفر روهم درست درنظر بگیرید. انصافا نامفهوم بود.
    آخه چرا اینجورى میکنید؟ بابا خدایى میدونیم کمیته اقتدار داره اما یکم انصاف داشته باشین چندبار با این دید که واقعا ممکنه ۱۴ نامفهوم باشه بخونیدش، نه با این دید که ماداریم چرت میگیم و اگه ۱۴ نامفهوم باشه کیفیت سوالا زیرسوال میره یا اینکه اگه جواب صفر روهم قبول کنید اقتدار کمیته از بین میره!

  31. A گفت:

    سلام.
    برا سوال ۲۰یکی میتونه حالتی که عدد ۱۷رو تخته نوشته میشه رو امتحان کنه بگه وجود داره یا نه ؟
    ذهنمو بدجوردرگیر کرده !

  32. کیمیا گفت:

    بچه ها من الان متوجه یه چیزی شدم
    شما ها شماره ی کد دفترچه ی روز اولتونو وارد کردین؟؟؟
    من که وارد نکردم…فک کنم بالای پاسخ نامه تایپ شده بود ولی مطمین نیستم…

  33. Eight گفت:

    آقا خیلی ممنون اطلاع دادید
    اصلا این کد من نبود که کد YEKI بود توی پست قبلی بود
    به نظرم مشکلی نداشت حالا خیلی ممنون از دوستان که اطلاع دادند.
    هووی محمد هر چه قدر هم اشتباه کرده باشم دلیل نمیشه شما توهین کنید میدونم حرص قبول نشدنت تو مرحله دو گریه نداره که رو کف قبول میشی همین میشه
    ضمنا باید متذکر شوم من مذکرم نمیدونم اگه با همین حدسیاتت مرحله ۱ قبول شدی معلوم بوود مرحله دو میافتی
    گریه نداره که
    .
    .
    .

  34. @Eight گفت:

    Eight جان ممکنه عدده از ۵۰۰ بالاتر بره بعد تقسیم بر ۳ شه بیاد زیر ۵۰۰٫

  35. MAP گفت:

    سلام به نظر من آقا محد درست میگه.
    کد شما خیلی احمقانه بود D:

  36. حسین گفت:

    آقای مدیر ، طبق تعریفی که “حتما” شما از اشتباه در سوال دارید ، اشتباه تنها زمانی رخ می ده که جواب توی گزینه ها نباشه ولی وقتی سوال ۱۴ میگه تعدادی خب ما از “کجا” باید می فهمیدیم که صفر هم می تونه باشه ؟

    امتحان ادبیات که نیست چقدر لج بازید شما
    و در ضمن قلمچی امتحان میگیره از ۲۰-۳۰ هزار نفر در مجموع و چند ساعت بعد نتیجه ها رو میده

    آیا این درسته که شما یه جماعتیو ! خون به دل کنید . لااقل نمره ی تستی افراد رو بگید . یه کم اهمیت بدید به زندگی افراد و استرسی که یه نفر حتی برای یه روز می تونه بگیره

  37. محمد گفت:

    باسلام خدمت خانم Eight
    توی کمیته تعدادی از آدمای قوی میشینن و در مورد سوالا بحث میکنن تا از صحتش مطمئن شن اونوقت شمااومدی و میگی سوال غلطه.خواهشا وقت مدیر رو نگیر.اگه تو خط هشتم برنامت جای ۵۰۰ بزاری ۱۵۰۰ میفهمی سوال درسته.
    خوبه که آدم قبل حرف زدن فکر کنهD:

  38. ه گفت:

    جوابای تشریحی رو میشه بزارین لطفا؟

  39. milad گفت:

    یچیز بگم؟این نتیجه گیری شما وقتی درسته که معلوم بشه نمره هر کس تو دو روز آزمون تشریحی برابر نمرش تو یه روز هست. آخر اگر اینکار شما مبنای علمی داشت که در تمامی آزمون های معتبر که قدرت حل مساله رو مبسنجد لااقل تو چنداشون بجا دو روز تشریحی یه روز تستی میزاشتن!چند تا رو نام میبرم کدوم شون تستی دارن؟
    المپیاد ریاضی جهانی. تورنمنت شهر ها.المپیاد ریاضی ایران! المپیاد کامپیوتر سالای پیش!الان اتفاقی که افتاده اینا که ملت تو تشریحی هم نمره شدند و بنابراین اهمیت تستی به شدت میره بالا.در صورتی که همه میدونن تو آزمون تستی انقد مسایل جانبی مثل اطترس و بی دقتی هست که دقت آزمون رو میاره پایین. من قبول دارم هرکی بین ۱ تا ۵۰۰باشه شانس قبولی داره اما شما اینو تو قبولی کلش تاثیر زیادی میدین!در صورتی که آزمون تستی به شدت درصد خطا تو تعیین قدرت شخص داره وقتی بحث ایده زدن واینا هست ومسایل اینطوری!به هر حال امیدوارم هر کی شایستگیشو داری بیاد دوره وقبول شه!

  40. Eight گفت:

    جناب مدیر سوال ۴ اشکال داره
    جواب ۱۲۸ می باشد کدش موجود می باشد
    http://paste.ubuntu.com/7377764/
    اینم کدش
    از دوستان اگه به نظر کسی کد غلطه لطفا اطلاع بده .
    آقای مدیر لطفا جواب بدهید.

  41. اسدی گفت:

    آقایون استاد دانشگاه و اینا ، هر چقدر هم توجیه بیارین به هر حال خیلی دیر جواب ها رو میگید
    یعنی ما باید فرض کنیم که قبولیم (که شاید نباشیم ) و شاید یکی هم فکر کنه قبول نیست و هیچی نخونه و بعد ببینه که ای وای من که قبول شدم ولی هیچی مرحله سه بلد نیستم ( همین اتفاق برای آرش بیک محمدی افتاد )
    لطفا تنبلی (خسیسی) رو بزارید کنار و رتبه بندی روز اول رو تا چند روز دیگه اعلام کنید !(تا بدونیم جزو اون ۵۰۰ نفر رویایی هستیم یا نه)
    والا آزمون در حد کشوری برگذار میشه رتبه بندی شهر ها ۸ ساعت بعد میاد و برای شهرستان ها هم حداکثر دو روز دیگش !
    حالا شما یه آزمون ۲۵ سوالی گرفتین میخواین یه ماه بعد رتبه بندی بدید ؟ نمیدونم در ورای این مشکل چه ” دلیل منطقی ” ، ” تجربه ” و ” نفع جمعی ” وجود دارد ؟

  42. کامپیوتری گفت:

    الان کاملا مشهوده که دیدگاه ها رو مطالعه کردید و اعتراض ها مورد بررسی قرار گرفته! 😐

  43. حسین گفت:

    آقای مدیر می دونم (می دونیم ! ) که پرسیدن کف بدون تصحیح مثل پرسیدن میانگین یه سری عدد بدون جمع کردن همه و تقسیم کردن مجموع به تعداده ولی خب حتما خود طراحا یه حدسی دارن . میشه بگید حدودا چقدر بشیم قبول میشیم ؟
    لطفا ما رو درک کنید که الآن هم نهایی داریم و شاید هم مرحله سه . اگه کسی نه المپیاد قبول شه و نه نهایی خوب بده اونوقت زندگیش (یا حداقل زندگی سال بعدش ! )خیلی سخت تر میشه به خصوص اینکه امثال شرایط نهایی هم تغییر کرده . ممنون

  44. باهوش گفت:

    لطفا اگر سوالی چند راه حل دارد بگویید که با آن راه ها هم حل میشود تا دپرس نشویم
    با تشکر

  45. امین گفت:

    سوال ۱۴ که دیگه موردی نداره
    دوستان در پست قبلی کاملا نشون دادن این رو!
    وقتی دلیل به اندازه کافی برای قبول یک موضوع هست گیر نکنید!

  46. امیر مسعود گفت:

    امین راست میگه اگه یه حدودی از کف بگین ما تکلیفمونو برای خوندن برای مرحله سه می فهمیم

  47. Rmynz گفت:

    اول از همه تشکر بابت این که آمار نسبتا دقیق سال های پیش رو دادید.
    دوم این که بهتر بود در مورد سوال ۱۴ بهتر قضاوت می کردید شاید خیلی هم تاثیر نداشته باشه ولی حداقل انتظارات همه از شما اینه که نزارید حق کسی خورده بشه.

  48. حسین گفت:

    سوال ۱۴ هم هیچ ؟

  49. Sorena گفت:

    خیالم راحت شد… بزرگترین اشتباهم این بود که صبح سه شنبه امتحان فیزیک رو شرکت کردم.

  50. amin گفت:

    اگه میشه یه برآوردی از کف احتمالی تستی هم بگید.
    مثلا بگید نمرات ۲۰ به بالا امید داشته باشن و تلاش کنن.

Panorama Theme by Themocracy